Blogue ATS | PhD SHIFTHub: how adversities can be a catalyst for change
No último post do Blogue ATS, conheça os testemunhos de doutorandos em tempos de pandemia e as soluções apresentadas pelo recém-formado grupo PhD SHIFT Hub do Grupo de Investigação ‘Ambiente, Território e Sociedade’ do ICS-ULisboa.
Este post a não perder é intitulado “PhD SHIFTHub: how adversities can be a catalyst for change”.
“Being a PhD student during a global pandemic is not easy: from the already personal and academic dreadful isolation to the increasing competition between peers, the lack of funding and deterioration of mental health become ever more prominent.
Hence, some ICS doctoral students decided to break the silence and call for a more supportive model of co-existence in academia.”
O PhD SHIFTHub é um grupo bottom-up de estudantes de doutoramento do Grupo de Investigação ‘Ambiente, Território e Sociedade’ do ICS-ULisboa, que visa construir um espaço de empatia e apoio entre os estudantes de doutoramento.
phdshifthub@gmail.com